12 feb 2008

Vuxenpoäng

Var på "kvartsamtal" med Junias fröken idag. Känns både självklart och samtidigt stort, jag är vuxen nu, inte elev, inte barn, utan förälder. Och sitter där med en rynkig liten farbror i mitt knä (ja, alltså Gala!) och ställer intelligenta frågor till fröken och försöker att inte tycka att Junia är bäst och felfri utan visa att jag är medveten om hennes fel och brister. Fast fröken Montse var i allmänhet väldigt positiv mot såväl Junia som hela gruppen, tyckte att de var fantastiska och roliga och framåt, en 10-poängsklass som hon sade.
Synd att de skall splittas till hösen, dags för...skolstart. Hujedamej.
Nu sitter jag och försöker fixa en lite bättre natt genom att bälga i mig "Digest Te", en blandning av magvänliga örter. Kanske kan balansera upp att jag råkade sluka lite chistorra (lite stark korv, säkert tillräckligt för att Gala skall reagera) till lunch.

1 comentario:

Elin dijo...

Hej Viktoria.
Jag kan fortfarande inte länka,har ingen annan att vända mig till. Om du har lite tid över kanske du kan läsa mitt senaste inlägg och ge mig nágot gott rád. Please ...
Tack pá förhand,om du inte har tid eller vill sá spelar det ingen roll,jag kommer att vara en trogen läsare ändá ;)Jag kan vara nyskapande och vara den enda bloggare som inte länkar.