18 feb 2008

Idag är det 1 månad eller 4 veckor sedan??



Om Gala Livia Marcer Löwenthal (detta skriver jag bara för att hamna först på sökmotorn på bloggportalen när jag söker på Löwenthal, för som det är nu så hamnar min mormors kusins son först, då ngn skrev om honom som varandes stand up) föddes måndagen den 21 januari, fyller hon då 1 månad idag, måndag fyra veckor senare, eller inte förrän den 21 fenruari, alltså på torsdag?

Jag tycker idag. Eller kanske rentav både idag och på torsdag.
Nåväl, det är konstigt hur det funkar det här, senaste veckan känner jag mig URsentimental, skulle kunna ta tillbaka min mage på momangen och ha hela födseln framför mig igen. Vem hade väl trott det, eh? Sedan jag var hos Dr Galera och satt där i väntsalen är det som att jag bearbetat hela graviditeten och ja, jag vill nog ha en till faktiskt..en till bebis alltså. Fast helst inte en graviditet till. Jag ser lite lurig ut på bilden, kanske smidde jag bebisplaner redan då och där.

4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Du är underbar! Ett annat tips om man har barn som har ont i magen är att (fast det gäller ju den gamla varianten av barnvagn) är att fästa ligg-delen med rep och krok i taket. Dock ska avsatsen vila cirk 5 till 10 cm ovanför golvet. Min förste gudson var ett kolikbarn och det var det enda sättet som föräldrarna fick lite lugn och ro. Dvs vyssandes babyn med ena foten medans de tittade på tv (eller utmattade och nedsjunkna i soffan).

Anónimo dijo...

Det där med när man fyller veckor, funderade jag också på när M var liten. Om jag kom fram till något, minns jag inte.
HA

Anónimo dijo...

Att du funderar på en tredje förvånar mig inte alls, det har jag vetat hela tiden, dvs. att du skulle vilja bli 3 barnsmor.

puss

Viktoria Löwenthal dijo...

Karlavagnen: Kan man inte hänga upp sin egen säng i taket istället? På lagom avstånd från allt och alla?

Helena: ja kommer du ihåg kan du ju meddela!

Anonym (emma?) hehe, ja du, det har jag nog faktiskt, men då får vi flytta till sverige så vi får lite bidrag : )