4 feb 2008

20 veckor

En mamma på Junias dagis är gravid med BF i Juni. Vi har precis lika stora magar.
Hmm.
Fast min är knöligare p.g.a. ärret men det skall väl försvinna så småningom. Hittade en massa magar på siten shape of a mother, artikel finns på Allt om Barn. Intressant. Och lite skrämmande.
Och man undrar ju över det faktum att det fortfarande säljs anti-bristnings-krämer. Jag använde inget annat än min vanliga hudlotion (och det är ingen dyr sak, oftast från apoteket) och har inte en bristning. Är väl rent hormonellt, om jag förstått det hela rätt.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

jag har smörjt, smörjt och smörjt. Vaknat på natten i ren ångest över att jag behöver smörja mer. Jag har testat olika krämer och min hud är numera lika mjuk som babyhud men bristningar det är det gott om. Lår,mage och bröst, fyllda. Så detdär med krämer är nog skitsnack, det där med gener med. Mamma har ju inte en ända och som du säger, inte du heller.
Så min gissning är rent hormonellt med tanke på att de första som jag fick på låren kom innan viktuppgång.

Anónimo dijo...

Samma här! Hade ingen speciell anti-bristningskräm förra gången, och inte heller denna och inte en bristning. Det är bara försäljningstrix och faktiskt ganska fult att lura på oskyldiga, godtrogna, blivande mammor DYRA krämer till ingen nytta!/Maria
Lugnt på jobbet idag, som du kanske märker :-)

Viktoria Löwenthal dijo...

Jag fick också på låren, på insidan, när jag var i tidiga tonåren.

Ja visst är dte fult, men det fula är att de får så mkt utrymme i bl.a mamma och vänta barn-tidningar. De om några borde väl bojkotta dessa krämer!