14 feb 2008

Kamelian blommar!!!!!!!!!!!!!

Jo! Det är sant! Ni som inte känner till historien: Jag hade en gång en fin kamelia. Visste inte att de var kört svåra att få till, kämpade med tusen olika upplivningsförsök men min kamelia gick en långsam men säker död till mötes trots det.

Blev smått traumatiserad (jag alltså), och beslöt mig för att aldrig mer ha en kamelia. Så flyttade vi till den här lägenheten med den underbara terrassen och fick som inflyttningspresent...ja just det...en kamelia! Lika fin och röd som den förra. För de säljer dem mest i januari/februari då de blommar som mest (sista gången...) och visst, nästa januari/februari har man ju minnet av hur fin den en gång var och allt man har då är några spretiga pinnar som tappat de flesta bladen, några knoppar som ser ut som att de skall bli blommor men som aldrig blir mer än knoppar (och som då man ger upp och dissikerar dem någon gång i maj inser var en bluff, de var bara meant to be just knoppar).

Nu blommar den i alla fall. De flesta bladen har den tappat, den är full av bluffknoppar (jo right, I can see the difference) men EN blomma har den fått! Så nu har jag (fan också) fått upp hoppet igen. Här ska det nu vankas olika ryck-upp-dig-metoder, vitaminer, klippning, sprayning och visst, surfa runt på andras desperata kamelia-siter (jo visst, det finns en hel del, vilket säger mig att jag inte är den enda).

No hay comentarios: