25 feb 2008

Säljteknik - Zero



Spanjackas har ingen bra säljteknik. Förutom att kunden sällan har rätt ( i synnerhet inte i Katalonien) så kan de inte få till det på foto.

Vi är bjudna på bröllop i september, till kusinen som bor i grannbyn men som väljer att gifta sig på Formentera. Oh ja man tackar. Han väljer att gifta sig på en långhelg, då priserna trissas upp ordentligt dessutom. Samt att gifta sig i den månaden då vi har minst pengar under ett helt liv, jag är tjänstledig och Rogge har ingen inkomst i augusti - great. Sist jag var på Formentera kom jag dit med segelbåt. Väldigt bra, lätt och smidigt. Har man ingen segelbåt (som nu är fallet) så är det betydligt svårare men i synnerhet DYRARE att ta sig dit. Gjorde en liten uträkning igår, vad det skulle kosta att ta oss dit. 950 euro för tre dagar. Då åker jag hellre till San Fransisco och hälsar på Gudmorsorna, helt klart. Att åka till grannön och betala en förmögenhet känns surt.

Men, så kollade jag lite alternativ (i slutändan lika dyrt eller dyrare) och då ingick camping på Ibiza några dagar i planen, kunde ju vara spännande. Om man ville kolla närmare på vad Bungalow relax såg ut så fick man upp den här bilden. Var är bungalowen? Eller är den lilla tillhörande täppan viktigare? Borden? Parasollet?
Ni kan inte ANA hur en lägenhet till salu-annons kan se ut!!! Ska försöka hitta en riktigt representativ så skall ni få se (smutsigt, skräp, gammal madrass som ligger i ett hörn, smutsiga kläder slängda på golvet - och NEJ Jag skojar inte!!).

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Om det àr som i Italien sà àr bungalowen inget annat àn en gammal husvagn (mobilhome) och det àr det de vill dòlja...

KARLAVAGNEN dijo...

Johoooo, och alla dessa förhatliga toastols ringar som är uppfällda.
www.idealista.es - en riktig skräcksida.

KARLAVAGNEN dijo...

av-sta-va o ch sä rskr iva är min star ka si-da... (not).

Vill be om ursäkt!

Ring toastol, ring, ring i den bistra hyresläget... (se där, ny text till dina döttrar vid läggdags)...

Viktoria Löwenthal dijo...

hahahaaaa, jag skrattar ihjäl mig, trött efter en sömnlös natt och denna underbara ring ring, helt i klass med hon på idol!