4 feb 2008

Färdig-graviderat för ett tag



Fy för bövelen vad nice det är att inte vara gravid längre. Jag njuter så att jag spricker av mitt nygamla jag, att kunna böja sig ner och ta upp ngt man tappat, att inte irritera ihjäl sig när Rogge satt toapappret på golvet istället för på bidékanten för nu NÅR JAG NER utan att få sura uppstötningar vilket även gäller för att sortera och stoppa in tvätt i tvättmaskinen, att kunna äta en måltid utan att efteråt känna sig som en späckad gris, att norpa ett hörn av gorgonzolan eller skära en bit fuet utan att tänka på trehövdade barn (i synnerhet efter att jag figurerat som den väldigt ansvarslösa utlandssvenskan som trots livsmedelsverkets varningar åt vad hon behagade - tänk vad folk hade mått då, om de fick trycka ett stort VAD VAR DET VI SA!!!??? RÄTT ÅT DIG!! i fejjan på mig..).

Och mycket mer. Det finns inget jag saknar. Och JO jag skulle lätt kunna byta och ge Rogge hela graviditeten utan att för den delen känna mig mindre delaktig. Det kunde väl i alla fall i rättvisans namn vara uppdelat som varannan damernas.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Jag hade varit nöjd bara de tog en dag...

Anónimo dijo...

Hej!! Evigheter sen jag var inne!! Eller ja..jag var ju in en snabb sväng i helgen, men hann inte kommentera! VAD MÅNGA FIIIIIIIIINA BILDER på de två systrarna!! Junia lyser av STOLT STORASYSTER!!!! och den lilla ska vi inte tala om...Vilken liten gobit!! Sötare för var dag som går!!

Tänk vad olika det är! Om jag inte hade mitt till och från kliande, skulle jag kunna anmäla mig som frivillig surrogatmamma!eller ja..nästan..ÄLSKAR att vara gravid! Fast det är klart att den nya bebisen slår även en bra graviditet! Den byter man inte gärna bort för att få tillbaka magen och allt annat vad en graviditet innebär!
Njut vidare av ditt nya liv som flexibel, smidig, ej längre hormonstinn, lycklig nybliven 2-barnsmamma!! PUSS & KRAM från mig, som också vill ha min bebis här NU!/Maria

Viktoria Löwenthal dijo...

Haha, jo jag tänkte på dig Maria när jag skrev, tänkte att Jeees vad olika det kan vara. Men det är ju bra att veta att det finns sådana som du, så har jag hoppet uppe inför en eventuell tredje graviditet... : )
Olga: En dag? Hade du nöjt dig med en dag???!!!

Anónimo dijo...

En dag är bättre än ingen alls, just nu är det ju bara ingen dag alls som gäller. Om dom bara för en dag hade fått uppleva svullna fötter, ont i rygg, foglossning, sparkar på revben och det förnedrande i att inte ens kunna ta på sig strumpor själv hade jag varit ganska så nöjd.