23 feb 2008

Bebis luktar illa

HEI! Vad allt detta snack om att bebisar luktar så gott? Från igår luktar Gala gamla sura amningsinlägg. Jag fattade inte varifrån lukten kom först, trodde det var jag, mina kläder, mitt hår...när jag kom på vem det var - visst! Gala! Sur mjölk är bara förnamnet!! Så här luktade aldrig Junia. De säger här att det är..ja vad heter det på svenska, skorv? det bebisar har i hårbottnen.
Luktar det så här? Hon har fått lite skorv vid ögonbrynen och ja, fy. Rogge sade ingenting för han trodde också det var jag. Kul, alla tror att jag luktar skit och är för vänliga för att säga ngt.
Men ok: DET ÄR INTE JAG! Jag luktar 212 Carolina Herrera. Inget annat.

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Skorv går bort så småningom. Ser inte så kul ut, och jaa..
Men med barnolja eller Salsyvase, en procentig, mjukar du upp skorven, och sedan kan du använda kam eller mjuk borste. Men det visste du nog redan.

Jag - barnlösa barnexperten, nä skojar bara jag har bara massor med kompisar som har barn.

www.malinrocaahlgren.com dijo...

skrattar med din blogg. vill ha dig på min favvolista får jag?

Viktoria Löwenthal dijo...

Karlis (kan inte hålla på att skriva karlavagnen var gång...): Jo men junia hade lite skorv, i hårbottnen, men det luktade inte så här! vår bebis stinker!

Malin: Ja, jättegärna! jag skall också skaffa länklista, ska bara ha..öh..mindre tid? jag menar, så jag får ngt gjort..