4 feb 2008

Frukt är också godis

Junia är inne i en fruktperiod.
Häromdagen var det omelettens dag som skulle firas, El día de la truita.
Junia hävdade glatt hela morgonen att hon skulle till parken med dagis och äta bocata de fruita (fruktsmörgås).
Nu är det min tur att bli förfruktigad (nej, inte befruktad, that´s over and done for a while).
Junia säger vid frukosten: "Jo soc una nena. Papa, tu ets un nen. Mama es una poma."
(I översättning: Jag är en flicka, pappa är en pojke. Mamma är ett äpple.)

Kan det vara att hon skulle säga DONA = kvinna?

3 comentarios:

Anónimo dijo...

haha var inte jag också ett äpple? ;-)

Eva dijo...

Äppelformen brukar ju försvinna efter ett tag, jag väntar fortfarande på att jag ska sluta se ut som ett äpple...;)

Viktoria Löwenthal dijo...

Alla är vi små äpplen, när vi inte är små grodorna. Hmm...konstigt folk de där svenskarna...