7 feb 2008

Sömn

Sover man bättre under eller efter graviditeten?
Under graviditeten sov jag fruktansvärt dåligt, jag hade i och för sig hela natten för mig själv, gick och lade mig när jag ville och gick upp för att gå och jobba, men kvalitén på sömnen var horribelt dålig, obekv'mt och ont och tandagnisslan. Nu sover jag VÄLDIGT bra, om än i etapper. Det är mer stress över hur natten skall bli, man kan bli väckt var halvtimme eller var tredje (tyvärr aldrig mer, hittills). Kvalitén är ultrabra men i små doser. Så vad föredrar man? Vad föredrar jag?
Njae, jag föredrar nog nuläget, tror jag. Mer hopp om livet (det var ju knappast så att magen skulle försvinna elelr göra livet drägligare, snarare värre för var dag som gick...) och man kan ju alltid sova på dagen (inte gjort det än, Luther har fortfarande full koll över vad jag gör och inte gör och solen skiner, men kommer det lite regn en dag så visst, då kan ni ge er katten på att jag skall slagga med Gala-rytm!

6 comentarios:

Elin dijo...

Strunta du i Luther och gör vad du tycker känns bra för dig :)

Anónimo dijo...

såfort jag började samla vatten löste sig mina sömnproblem, nu sover jag hela natten lång och gott till och med! Men tyvärr är jag trött ändå när jag vaknar.. sålänge jag slipper väckas av en sprängfylld blåsa så sover jag bra helt enkelt! ;-)

Viktoria Löwenthal dijo...

Elin: Svårt svårt..efter 10 år utanför Sverige tittar jag fortfarande inte på video på eftermiddagen: det FÅR man inte. Så innan jag slaggar klockan 11 ska det mycket till. Är du lutherfri?
: )

Ja du olgis, du har tur då. Jag hade också ganska så tur med junia (förrutom äcklig ischiasnerv som klämde och gjorde ont på natten, men då funkade voltaren, denna gång funkade inget).

Anónimo dijo...

Känns rätt att kommentera detta just idag, då jag är så trött att jag snart ramlar av kontorsstolen..gääääääsp! Ja, jag kan ju bara tala för mig själv, men jag skriver definitivt under på att jag sov MYCKET BÄTTRE när bebis nr 1 kommit! Sov DJUP, TUNG, UNDERBART SKÖN, HÄRLIG SÖMN och blev bara störd en gång vid 5-tiden för ett litet nattamål, som jag för övrigt knappt vaknade av. Just nu minns jag just denna tid med en ljuv smak i munnen....Hur det blir denna gång, lär tiden få utvisa, men helt klart sover jag USELT just för tillfället! Urk...Behöver också lite fräsch Agua kräm innan för stor skada är skedd! Vore det inte för de evinnerliga stickandet och kliandet under skinnet på armarna, skulle jag nog sova urbra! Ikväll skall jag dock prova ett lugnande som enligt min kollega, doktorn mitt emot, du vet, är som att glida iväg på ett undebart sömnmoln....längtar redan till sängdags :-)...

Viktoria Löwenthal dijo...

Ett mål vid fem...jo man tackar. Vi trodde ju att det var en spådan bebis som kom ut,. men stort tji fick vi.

stackare, hoppas att det lugnande (men shit, lpåter ju helt underbart livsfarligt !!! ) hjälper.

Barca-Sevilla hos oss i morgon??

Anónimo dijo...

hehe...ja nu med facit i hand kan jag ju bara berätta att jag tagit HELT FEL på dessa "sömntabletter"...Inte en trip fick jag! Namnet var nämligen inte alls EUrelax som vi slog upp här på jobbet, utan ENrelax..vilket visade sig vara en massa blommor och annat tjafs, HELT utan effekt på mig i allafall! Provade både fredag och lördag utan något som helst resultat...och se! I natt - utan någonting har jag sovit som en stock!