24 feb 2008

Romance part 2

Jaha, Rogge verkar planera lite rajtantajtan; lite räkor, getost, olika patéer, ruccula, körsbärstomater, gott rött vin (ribera del duero-something) - ja vad jag än kan tänkas vara sugen på en söndagskväll som denna finns inhandlat. Junia slapp dessutom sova siesta (jag har länge propsat på att sluta med dag-siestan eftersom det tar längre tid att lägga henne än vad man får njuta av den efterföljande stillheten samt att det går attans snabbt att lägga henne om hon inte sover siesta - rogge har inte varit överens förrän..idag...vill han bli av med henne snabbt och i tid och innan frugan sjappar in i sängkammaren hon med?) och nu har jag fått "fria timmar" med uppmaning att VILA.
Hmm...detta att han fått sova i havsflygeln har klart gjort honom alltför pigg, man glömmer så snabbt hur trött man är när man är, ja just det, trött. Som hämnd och ett glatt: "Välkommen till verkligheten!" så skall han allt få sova med Junia några nätter...
Ja för där fick jag för att jag tyckte att vi kunde hålla någon flytande (ja det har inte varit mig då, kanske ni har förstått redan...).

No hay comentarios: