22 feb 2008

Gnöligt värre

Du undrar varför dammsugaren står på sedan en timme tillbaka? Du undrar varför du inte ser ngn vid rodret? Du undrar vem som sover så gott i sin vagn ute på terrassen? Du undrar varför jag sitter här i godan ro och äter baguette och dricker grönt te och slösurfar?
Nä jag lovar, det tar 2 sekunder, men inte mer, från det att gnölbebisen hör att dammsugaren stängs av tills det att hon sätter igång med sitt gnölande. Provade med hårtorken men det hade ingen effekt alls. Är väl hennes spanska gener som VET att fönen, den har man att göra snygga frisyrer med, inget annat tjafs (som svenskar som tror att vi skall ha den för att TORKA håret).

4 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Men gott att du får lite lugn och ro, eller ja... Lite fika ackompagnerat av det stilla hummandet av dammsugaren. Själv hemma, fån-förkyld, väntandes på att Securitas ska äntligen få tummen ur och komma hit.

Anónimo dijo...

Gokväll familjen! Hahahhaa! Så det funkar verkligen med dammsugaren???
Men om hon inte skriker, utan "bara" gnölar när en stängs av..Är det inte bättre att hon får gnöla på lite och lära sig att här blir vare sig dammsugare, hårtork, nattlampa eller annat tjafs bara för det gnölas lite!!!
...eller...kanske gnölandet övergår i skrik då?..
Har nu landat hemma på soffan och insett att det är slut på halvdagar på stan...Fötterna värker, ryggen känns som den ska gå av och magen är hård och fyrkantig som en låda!!! Puh!! Det var lyxigt med en eftermiddag i sommarsolen för bara mig och magen i allafall! UNDERBART!!! Vi hörs i morgon! Kram Maria

www.malinrocaahlgren.com dijo...

HAHA :)
Jag fattar precis

Viktoria Löwenthal dijo...

Karlis: Hippas du mår bättre. Jo, "stilla hummandet av dammsugaren" - stämmer inte in på märket Taurus. Ylande tjutande hur man än gör..

Maria: Gnölandet övergår ganska snart i regelrätt skrikande, så nä, då föredrar jag att skippa såväl gnöl som skrik, jag har ingen uthållighet.
Inget mer "gå på stan" - ja nu börjar din graviditet likna en mer normal - du har i och med ditt kliande sluppit andra symtom (väl värd), men nu kanske det skall vara slut på det...attans också men visst, i ditt välsignade tillstånd så var det ju inte annat än att vänta (även iom men kunde hoppas på en som höll flaggan uppe elelr vad jag nu vill säga).