13 feb 2008

Liten bebis med stark vilja (jo...en till)

Vad gör man med bebisar som INTE vill ligga såsom alla säger att bebisar skall ligga, nämligen på rygg eller lite på sidan. Gala vill ligga som sin mamma, med huvudet nerborrat i kudden. Då sover hon så gott så gott. Men då sover ju inte jag, nojjig för spädbarnsdöd som man ju ändå är. Så jag kan välja, att inte sova på natten eftersom Gala tycker att detta med nattsömn är klart överskattat eller inte sova utan vaken tittandes på en snusande nöjd Gala, på mage.



2 comentarios:

Anónimo dijo...

Tänk, när mina barn var små hade det just forskats fram att de absolut INTE sova på rygg.

Viktoria Löwenthal dijo...

: )

Ja det är ju sp med forskning, pratade precis med min mamma om det. Och just med desssa små bebisar som har mkt ont i magen är ju magen det enda de vill ligga på..
men men, inte vågar jag ha henne allt för mkt på mage,men lite, under övervakning!