8 feb 2008

Minnets fina funktioner

Medan jag försökte lägga Junia ikväll låg jag och sidofunderade på vad jag skulle äta till middag.
Till slut blev det två skalade morötter (de är himla goda så här års, har fått ta över cherrytomatsbegäret då de nu oftare är sunkiga och halväckliga än vad de är så där härligt syrliga), en hårdrostad fullkornssmörgås från Lidl och MUMS: skivade rödbetor med getost i ugn. Det sista, rödbetorna, satte igång lite gamla minnen: Min gode vän Stefan (kursarstefan) och jag korsar Stortorget efter en morgonföreläsning på antropologen i Lund. Solen skiner, jag går med min cykel (tror jag, men det kan vara fel) och jag babblar på om något som jag är så inne i att jag plötsligt går rakt in i en stolpe. Jag tror aldrig Stefan skrattat så mycket (jo säkert, men inte som jag sett). Nåväl, efter det gick vi hem till mig och Saran på Stora Nygatan och jag fixade just dessa små getostgratinerade rödbetor med getost som jag köpt med mig från Frankrike (tillsammans med Ajax Fleur, ja se, minnena rullar på...). Ska sms:a Stiffe och se om han minns..ja stolpen minns han definitivt för den har jag blivit påmind om, men rödbetorna, nä kanske inte.

No hay comentarios: