12 feb 2008

Sista inlägg och godnatt

Många ser lite skeptiska ut när jag hävdar att allt sött efter klockan 17 får Junia att klättra på väggarna och bli spritt språngande..
Igår kom Tieta Eli hit för att välkomna Gala till världen (Tieta Eli, alltså Rogges syster, bor annars i England) och hon hade med sig lite mellanmål. Klockan 18 dök hon så upp med en hel bricka full med goda bakverk, en smarrig blandning av olika smaskiga varianter.

jag suckade inombords men tänkte: jaja, vi låter Junia äta så får vi i alla fall ett bra vittne till förändringen (Junia satt nämligen lugnt och sminkade sig /!!/ när Eli kom).

Inom 30 minuter var katastrofen ett faktum.

Som straff fick Tieta lägga Junia (vilket hon gav upp efter en 50 minuter varpå jag tog över och nattade ungen, ja inte för gott men på 10 minuter).

6 comentarios:

Unknown dijo...

Ah like peas in a pod ! Very charming,

Viktoria Löwenthal dijo...

: )

nos matará a los dos ahora...

Anónimo dijo...

Jag minns tydligt Junias springande runt, runt,runt i en cirkel varje gång hon drack en juice, kan bara tänka mig vad bakelser lyckades med!

Sara dijo...

Hej, ni skulle snacka ihop er och utbyta information med Jörgen och Miriam. Visst många barn är känsliga för socker, det vet väl alla, men det som vissa föräldrar berättar om socker-stimulans och dess effekter på vissa barn verkar ofta helt hysteriskt överdrivet. Har ni ingen pli på ungen eller???? Men det som jag förstått med Junia och Miltons lillasyster Tira är verkligen inte överdrivet, och de, liksom du, ger ibland upp och tänker "Ok, men då får de se att det faktiskt blir katastrof" - ibland orkar de inte säga nej till sötsaker, trots attde VET, för att de alltid får så konsiga reaktioner. "Men låt henne få en liten kaka, det är väl inte så farligt, har inte den här nyttighetstrenden gått lite väl långt?" Tira är under sockerundersökning nu, kanske kommer fram något av intresse även för er.

Viktoria Löwenthal dijo...

Sara: Jag vill veta ALLT om Tiras sockerundersñkning. Jag VET ju att det blir katastrof,men man behöver vittnen emellan¨åt.

KARLAVAGNEN dijo...

En påse Ahlgrens bilar får vilket normalt barn som helst att bli som en Duracell kanin. Jag har sett det! Helt otroligt!