16 feb 2008

Fasadbebis

Detta är spel för fasaderna! En riktig galleribebis! (Dolph is here to stay).

Bebin sköter sina kort snyggt, tyst och lugn när hon vill impa på folk och klart motsäga mitt trötta ansikte. Skitunge! Gnölar gör hon mest hela dagen annars, inget skrik, inget gråt, bara gnöl och tanda- (njae...inga tänder i sikte ännu) gnisslan. Tandagisslan?

Men bara när de närmaste ser. Nu har hon dessutom börjat spela riktigt fult: Rogge och Junia (JUNIA!!!) får stoppa in nappen, men ABSOLUT inte jag. Hon gör sådana miner om jag försöker så hade någon sett henne hade jag blivit anmäld. Men det är ju jag som tillbringar mest tid med henne, så det är ju jag som behöver napphandlag, eller hur?! Maken till fräckhet sällan skådad.

2 comentarios:

Sara dijo...

Lilla Gala tar bara på sig den roll i familjen som är ledig, för att återställa balansen antagligen. För några veckor sedan skrev du indignerat att DU var den enda som fick sätta tandkräm på Junias tandborste, DU var den enda som fick klä på strumpor, DU var den enda, helt enkelt. Detta måste Gala ha fått nys om (hon ser lurig ut - kan hon läsa redan? I smyg? Syns på bilden att hon låtsassover, helt klart), och tar sitt ansvar för familjefriden, som vilket barn som helst.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hmmm...men hur skall jag göra på nätterna då? Skall jag väcka Junia och be henne hjälpa till med nappen+ är inte det mkt storasysteransvar för en 3-åring? Luktar barnarbete!