8 feb 2008

Mörkrädd bebis

Var det så hemskt inne i min mage? Var det inte bara jag som upplevde de 9 månaderna som ett rent helvete? Var Galas påtryckningar på nerver och annat bara ett sätt att vis att hon ville ut, men att det inte gick av rent medicinskt-tekniska skäl?
För nu har den uppenbarat sig - sanningen: hon är mörkrädd! Och var kan det väl vara mörkare än i min mage?! (Eller ja, det antar jag).
Gala gnölar och gnölar hela natten lång och så fort jag tänder en lampa så blundar hon och somnar och ger inte ett PIP ifrån sig! Hånig bebis. Till och med Junia klagade i natt; "Det går inte att sova för bebin gnölar så" lät hon meddela vid frukosten, där vi satt hålögda och stirrade ner i våra frukosttallrikar. Pappa Rogge börjar se oförskämt pigg ut, han, som sover i flygeln som vätter mot havet (ja visst låter det snyggt!!! hehe).
Tack och lov fick jag av Syster Sara en Biotherm Aqua source Non Stop dagkräm och jag tror bannemig den hjälper, ja JAG ser i alla fall inte några nya rynkor och pannrynkorna (de där som man får för att man är en teatralisk typ) är nääästan borta (visst, ni som sett mig får gärna kommentera er emellan att ni VISST tycker jag ser urrynkig ut, men ni behöver väl inte kommentera det här på bloggen? Eh?).

7 comentarios:

Sara dijo...

Åh, vad glad jag är att den krämen kom till användning, den var så DYR!!!! Vad då - är det någon som kommenterat att du blivit rynkig?

Anónimo dijo...

En liten svag nattalampa då? Så ni ALLA kan sova. Duger inte det åt fröken Gala? /Maria

Viktoria Löwenthal dijo...

Sara: Njae, men bättra förekomma än förekommas, eller hur?!

Maria: Jo jag kollar faktiskt på dte just nu, men känns hånigt när en bebis bestämmer var skåpet skall stå...snart vill hon väl ha dammsugaren eller radion på konstnat också : )

KARLAVAGNEN dijo...

Jag tror inte det var så mörkt i din mage som det är i sovrummet.
Dammsugaren är ett bra oljud i bakgrunden också...

Rynkor? Äsch tror jag inte på! Fast du ger ju inget slätstruket intryck heller (ååå det var menat som en Göttebossk komplimang). :-)

Viktoria Löwenthal dijo...

Dammsugaren hela natten..ja gud bevare mig..osynkad tv...
rynkor jojomensann. rogge sade häromdagen (det var han som uppmärksammade mig på det hela, jag tittar sällan på mig själv i spegeln, bara helheten tas in för att fixa håret (ja inte fixa som spanjorernas fixa, jag menar mest bara borsta o sättra upp i tofs): hmm, konstigt, du verkar ha mindre rynkor nu än innan, för jag menar, du har ändå rätt många för din ålder (och så såg han min min och lade till:), eller? tycker inte du också det? nej?

KARLAVAGNEN dijo...

Du älskar Rogge,va?! ;-)

Jo jag hajar.Spanska fixa sig har jag liksom inte tålamod till. Kammas eller borstas i evigheter hos frisören...

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja det tog ett tag innan jag förstod att det där med att kammas kostade mer än hela klippningen!