12 feb 2008

Junias språk

Det är inte alltid helt lätt att förstå vad Junia vill säga, dels har hon ju tre språk att välja på (mest katalanska och svenska, men visst förekommer det en del spanska nu) och dels är jag nu allmänt tiltad av amning och vakna nätter. Idag säger hon: Jo vill kittebommor! Dem andra, som jag äter igår!
Och ja, nu har vi det körigt värre om vi inte förstår kittebommor (vilket jag inte gjorde då jag var astrött efter 150 nattliga sitt-ups, eller va? nä, inte sitt-ups, jag menar amningspass, sorry, freudian slip) eftersom man INTE kan ta fasta på vad hon säger om igår, för igår är all dåtid och "de andra" ja det stoppar hon in i var och varannan mening sedan jag en dag försökte förklara vad som var vad av "den ena och den andra".
Men, det var katrinplommon hon pratade om, självklart. Kittebommor.

No hay comentarios: