10 feb 2008

Gala goes Taliban?



Ja vad hade jag gjort utan den fina sjalen som jag fick av mina kollegor på The Office (jamen det säger jag ju, stället är fantastiskt, lokalerna fantastiska, människorna suveräna, det är typ bara jobbet som...suger?!). Gala är en gnölbebis, klart konstaterat vid det här laget, men i en sjal är hon nöjd och jag kan pula på som vanligt med mitt, diska, klippa växter, läsa, noppa ögonbrynen etc. Utan den vet jag inte vad jag hade gjort, faktiskt. och det var inte alls så farligt svårt att få till det med den långa varianten som många sagt, jag snodde in Junias Bebisen (hennes docka) ngn gång innan jag provade med Gala och ja det gick hur bra som helst på första försöket. Funkar fenomenalt också när jag skall gå och hämta Junia på dagis och man inte vill ha 20 snoriga dagisbarn (för att inte tala om deras snoriga mor och farmödrar) pillandes på hennes lilla outvecklade immunförsvars-kropp...huga..

Ännu en gång TACK!!

5 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Jag slår vad om att Rogge är vild av avundsjuka?! :-)

KARLAVAGNEN dijo...

Skämt åsido, mer info om sjalen? Låter som en bra present! Har flera kollegor som är gravida...

Sara dijo...

Oj så små bokstäver om jobbet... M en jag vet - du kan få MITT jobb!!! Din gode vän S. avrådde en från vissa avdelningar inom Malmö Stad - påstod att de drevs av självlärda, självgoda feminister med ytterst lte självdistans, vag verklighetsförankring och svävande vetenskapsbegrepp - jag tycker det låter som rena drömmen jämfört med vad jg dagligen omges av i nuläet: ULTRAsjälvgoda 30-åriga killar med sned lugg, brun-utan-sol och synlig kalsongkant och med NOLL självdistans och en verklighetsförankring som fan ligger på minusskalan. Tom ditt företag låter som en ljuv dröm av intellektuell bredd och diversifiering. Eller sotaryrket. Eller kyrkogårdskrattare. Eller fastighetsskötare.

Viktoria Löwenthal dijo...

Om sjalen: jag skriver ett inlägg så kan fler ta till sig det, blir till kvällen då jag nu måste städa upp innan jag får besök.

Rogge avundsjuk? för att hon ligger o gosar vid mitt bröst? hmm..rogge ser med ökad spänning fram emot torsdag då jag har möte med dr galera och bör ges "de alta"...shit, efter det går jag inte säker längre...!!! Men jag kanske kan be honom hitta på ngn liten sekundär effekt tills man är lite piggare?

Viktoria Löwenthal dijo...

Sara: Ditt företag låter fantastiskt....jobbigt! Hua! Fast jag vet ändå inte, american is always american...föredrar nog ändå vilken annan nationalitet som helst. Finns det inget Multinationellt Inuitföretag man kan prova att jobba på?