19 jun 2007

WiFi


I dagens Metro (Catalunya) skriver de att nu har snart alla statliga universitet WiFi. På vårt jobb har vi WiFi, på torget där vi gå ner och äter lunch har vi WiFi (LÄs mer om WiFi på Wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Wi-fi ).
Helt ärligt, jag tycker det är obehagligt med WiFi. Och jag tycker det är obehagligt att jag ska behöva leva med WiFi utan att kunna göra ngt åt det. Jag brukar inte vara så himla petig, håller inte koll på var det finns antenner etc. men just WiFi tycker jag är äckligt. Ren magkänsla.
Det är helt klart en alldeles för stor industri för att någon skulle informera oss användare ordentligt, för att det finns testresultat som talar mot dess användning betvivlar jag inte en sekund (såväl som inom mobilindustri etc.)
För att se bilden större; dubbelklicka på den eller se den på originalsite:

No hay comentarios: