28 jun 2007

Var är alla thrillers?

Jo, jag vet ju att i inledningen på min blogg står det ngt om thrillers, och sedan rekommenderar jag typ knappt en bok!

Men, det som har hänt är att jag BORDE plugga och läsa Bauman - Att tänka sociologiskt, som jag har kvar som resttenta. Nu läser jag inte den, för jag är för trött, men den hindrar mig från att läsa annat. Den ligger här, bredvid mig, och den är med mig til jobbet varje dag när jag tar tåget klockan 06.34 och varje dag tänker jag; Nu så här tidigt är jag ju för trött så nu läser jag metro istället men sedan på vägen hem så!! Och på vägen hem förbannar jag mig själv att jag inte har ngn bra bok att läsa för jag är faktiskt ALLDELES för trött för att läsa Bauman efter en dag på jobbet - jag behöver faktsikt en paus.

Men, detta hindrar faktiskt inte att jag kan rekommendera en rysligt bra thriller i tre delar ändå, som jag läste för ungefär ett år sedan.

Susan Hill har skrivit rysliga romaner som MÅSTE läsas i ordning (gäller dig också Rebecca):

  1. The Various Haunts of Men

  2. The Pure in Heart

  3. The Risk of Darkness

Och jag väntar spänt på fortsättningen. Läs mer om Susan Hill på hennes hemsida, där det även finns en blogg som uppdateras dagligen.

http://www.susan-hill.com/

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Fast jag läste de ju i ordning.

Viktoria Löwenthal dijo...

för att du hade övervakare...