21 jun 2007

Jobb och blogg

Jo, man kan ju undra hur jag på betald arbetstid kan skriva så många inlägg. Men stopp och belägg, jag har alltid skrivit väldigt fort, redan på mellanstadiet fick jag besk kommentar från lärare som övervakade vår uppsatsskrivning "det är kvalité och inte kvantitet som räknas" då jag var uppe för att hämta nya papper för hundrade gången inom en timme.

Men sedan så är det faktiskt så att jag anser mig ha RÄTT att skriva på arbetstid, för jag får betalt för de 75% jag jobbar men jag har lika mycket jobb som de som får betalt 100%. Enda skillnaden är att jag får sura avundsjuka blickar när jag går klockan 14.

När man jobbar på ett multinationellt företag måste man hålla på sina rättigheter och de man inte har lagstadgade får man skapa själv. Rätt skall vara rätt, eller hur?!

No hay comentarios: