17 jun 2007

Marulk i Vilassar



Marulk för finlirare

Tänk att en så ful fisk som marulk (foto att finna på http://www.biopix.dk/Species.asp?Language=sv&Searchtext=Lophius%20piscatorius&Category=Fisk)
kan vara så attans god!! Jag tog det sista jag hade av energi (njae, lånade även en del från kommande vecka) och så grillade vi för att fira att Lisa med barnen Emil och Naomi samt Emily kommit hit till Vilassar för att träffa oss, Emma, Nima, Junia, Rogge och mig.

Det var en perfekt grilldag, lite svag bris, inte för varmt och Carrefour i Cabrera hade allting vi behövde (till skillnad från affärerna här i Vilassar som är rent fördjävla kässa).

Tänk vad det är som gör skillnaderna, sedan jag fick min egen terrass här i Vilassar, utanför Barcelonas smog och tumult, ja sedan dess längtar jag i princip aldrig till Sverige. Innan blev jag ju helt sjuk när jag pratade med ngn i Sverige och de sade att de skulle grilla, jag ville dit, då, på momangen!! Nu har jag mitt fågelkvitter här, fisk och skaldjur är billigare och lättare att få tag på när man vill, ok att vi inte har svensk färskpotatis men potäterna här är inte så illa faktisk, man måste bara ta sig tid att hitta rätt.

En eloge till vårt underbara liv!!! Öhh, var jag inte alldeles nyss hormonell och pessimist? Eller tja, det är väl detta som är just det, att vara hormonell, upp och fuckin ner och så upp i-fuckin-gen!! Känns det igen, någon?

No hay comentarios: