17 jun 2007

Trasiga rör

Trasiga rör

Faktum är att i alla lägenheter som jag har bott i här i Spanien så har rören till handfatet i köket eller badrummet gått sönder. men då menar jag PÅ RIKTIGT sönder.
En dag upptäcker man att vattnet forsar ut undertill, och ja, eftersom man är sin egen dräng eller piga här så är det bara att sätta igång. Nu har jag varit med så pass länge att jag vid det här laget har alla verktyg och en burk med "massa" som man kan använda och rulla runt hålet/sprickan och som sedan blir hårt som cement (ett mirakel vid namn Pattex).

Det jobbiga är att jag är gravid. Jag skruvar loss alla rören, jag börjar tvätta dem lite grann, jag tittar på det hela och känner att

näe

det här är mer än vad jag orkar med!!

Men...i morgon kommer Rogges pappa. Han är en riktig handyman (på samma sätt som jag är en riktig handywoman, ja när jag inte är gravid då det vill säga) så om jag bara lämnar skiten precis så som den är så finns det faktiskt en liten chans att han har fixat det innan jag kommer hem från jobbet. Att hoppas på att liknande skulle kunna hända fast med Rogge som handyman...ja ni...det vore som att hoppas på att Spanien innan jag föder nästa gång (januari) utökar föräldrarledigheten från 16 veckor till i alla fall 8 månader.

No hay comentarios: