30 jun 2007

Sommar i P1

Om man bara har tid att lyssna på en enda sommarpratare i år, och har lust att må bra och skratta, ja då kan man lyssna på Mark Levengood, bättre lär det inte bli. Är det den finske accenten som gör honom så bra? Varför låter penispasta så himla mycket roligare när han säger det?

Vill man däremot störa sig lite och stänga av efter ngr minuter, ja då kan man välja Ulf Lundell. Jag har tidigare aldrig hört honom snacka, ingen intervju, har inte sett ngt framträdande, har inte läst ngn bok (har försökt men inte fastnat) och ja, det enda jag vet om honom är väl egentligen sången Öppna Landskap och att han gillar yngre tjejer, eller nä, jag vet inte men jag tror det var han. Men jag hade ju helt klart en bild av honom och hade väl hoppats att han skulle vara liiite mer intressant, lite mindre klyschig, lite mindre gnirr på rösten. Men nä.

Och så Helle Klein. Folk säger att JAG har en skum dialekt, svårplacerad, men vad har inte HON då? Hon låter ju helunderlig.

Den sista jag hunnit lyssna på var Göran Lambertz. Han verkar vara en skön snubbe, ungefär lika obekväm att ha med i olika situationer som jag. Han kanske också kunde må bra av lite tips om diplomatik av min chef. Jag fick gå en kurs i Emotionell Intelligens, kanske skulle vara ngt för honom?

Gå in och lyssna i 30-dagarsarkivet:
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/sandningsarkiv.asp?programID=2071

No hay comentarios: