20 jun 2007

Bror duktig spyr galla

Uj, nu känner jag mig som Bror duktig, minst. Präktiga, lagom stränga men ack så kärleksfulla och pedagogiska Viktoria visar vägen..
Det var inte det jag menade med mitt inlägg i Terris krönika. Jag blir bara så irriterad när folk fullständigt feltolkar begrepp och lägger HELT nya innebörder som då helt förlöjligar ursprungsbetydelsen.
”Jag vill det bästa för mitt barn, är jag en dålig förälder då, dvs en hemsk curlingförälder”
Oh nej, tänk inte så, förlöjliga begreppet, ta bort dess verkliga innebörd och så kan vi ALLA kalla oss curlingföräldrar och le i mjugg åt den dumme dansk psykologen, surkart är vad han är, en äkta dansk äcklig lutheran, som vill att våra stackars barn skall lida.

Så. Nu känns det bättre. Dels har jag förklarat mig, dels har jag spytt lite hederlig galla. Inte diplomatiskt alls, men alltså, jag kanske inte ÄR diplomatisk? Verkar inte ha ngn direkt naturlig talang.

No hay comentarios: