1 jun 2007

Nej jag bara måste...

...publicera det sista mailet som jag fick som svar på det jag skrev, ordvalet är fantastiskt.

Hej Viktoria, Du har nog förstått fel eller så har jag uttrycker mig kanske inte korrekt - men vad jag menade är att Spanien tar hand om Spanien och Sverige om Sverige. Visst kan Du vända Dig till svenska ambassaden i de ärenden som vi ansvarar för, men i det här fallet är det ju så att Du och Din spanske vän skall gifta Er här i Spanien. Jag har ingen aning om hur de spanska reglerna är och vad jag förstått så beror det helt och hållet på var i Spanien man skall gifta sig. Anlände till Spanien för fem månader sedan. Men Din kommande make är ju spansk och kan säkert informera Dig.
Med vänliga hälsningar XXX

Som man skulle säga här - YO FLIPO!!!

Hon börjar med att anta att JAG har förstått fel!!! Min kommande make vet säkert vilka papper jag bör beställa från skatteverket, det vet ju varenda männsika, eller hur??...

No hay comentarios: