21 jun 2007

Bli rånad i Barcelona



står det i dagens Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1100405,00.html)

Precis som att man inte visste det. Själv har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har råkat ut för rån alternativt rånförsök i Barcelona. Faktiskt det som är skönast med att bo i Vilassar, man kan lugnt lägga sina grejer på bordet på ett café, eller gå hem själv på kvällen.

Escudellers Blancs, där jag bodde, var ett djäkla tillhåll, men men, det hade klart sin charm också. Njae, inte gatan, men lägenheten. Gatan ger mig rysningar bara jag tänker på den, trång, fuktig, stinkande, tiggare, rånare, tunga missbrukare, trasiga familjer, smutsiga barn, usch usch usch. Och ändå skall alla turister hänga där, helt ärligt, jag fattar inte varför. Det anses pittoreskt. Bjurk.

No hay comentarios: