15 oct 2007

Gästbloggare från The office

Fann i dag till min förvåning ett ej publicerat inlägg. Som chefsredaktör på denna blog så publicerar jag och ger er alla rätten att fantisera fritt (fast mina syskon etc. får inte komma med allt för mycket sanningar - Chefsredaktör; med rätt att CENSURERA!!

Skräcken lyste i hans ögon

Friska luften var underbar efter dryga 6 timmar inne på The Office. Klockan var lite över 4 på eftermiddagen. Jag gick snabbt mot bussen samtidigt som jag sms:ade till en kompis när jag i ögonvrån ser en pappa med en barnvagn kommandes i motsatt riktning. Jag tittar upp och ser då att det är Rogge, iförda ett par coola solbrillor typ The Fly. ”Hej Junia, tjoar jag” till flickan i barnvagnen. Stackarn som inte känner igen mej (hon är kanske inte medveten om att hennes mamma exponerar henne i sin blog) gömmer sig snabbt bakom sina fingrar och tittar blygt på mej med ett leende på läpparna. ”Vet du vem jag är” fortsätter jag i samma tjäcka stil. ”Jag är XX och XX mamma”. Junia tittar på mej typ ”So what?” ”Du vet XX som du fått så mycket kläder av – till exempel de fina randiga strumpbyxorna, eller den blåa jackan... jag är hennes mamma...vi ska ta och komma och hälsa på dej nån gång så du kan leka med XX och XX och visa dem dina leksaker” Sen reser jag mej upp och hälsar på Rogge. ”Ska ni hämta Viktoria?” frågar jag honom. ”Si, pero llegamos tarde” svarar han stressad och innan jag ens fått en chans att säga ett ord till så klämmer han till med. ”Tenemos que ir porque se enfada mas y mas por cada minuto que llego tarde” ”Vale vale” ropar jag till Rogge som nu var en bra bit på väg. ”Que tengais un buen finde” Jag tror inte ens han hörde det. Han flög fram med barnvagnen i panik.

Där stod jag sen en sekund som ett frågetecken. Menade han verkligen Viktoria? Visst kan jag förstå att hon säkert har sina bestämda åsikter som inte ens Bamse som ätit dunderhonung kan rubba. Men vad var detta....psykolog Rogge lät super stressad och skräcken lyste i hans ögon. Vad skulle hon göra med honom? Han kom ju faktiskt flera minuter försent. Vad var straffet i sånna lägen? En sur blick? En sur kommentar? Kanske räckte det för att skrämma honom? Men något sa mej att det var mer än så. Alla har vi ju våra bra och dåliga sidor. Jag började fantisera om denna hemliga sida av Viktoria som tyrann. Jag såg framför mej Viktoria stå där med en batong i högsta hugg. ”Up yours, Rogge, you are 6 minutes late”
Eller kanske med nycklarna till huset i handen ”This was the last time you were late – I am leaving you” hmmm nej inte fullt så troligt att en höggravid kvinna skulle lämna sin man och därmed stå utan boende… Antar att hon inte hotat med “Om du kommer försent en gång till så blir det inget myspys de närmsta månaderna”...jag menar det är ju ändå förutspått med bäbis på väg... Min fantasi tog slut...jag kunde inte komma på någon trovärdig anledning till denna kommentar... svårt att tänka mej Viktoria så skräckinjagande.

Är dock dödligt nyfiken på denna sida av Viktoria som jag inte sett en gnutta av under dessa 6-7 år vi jobbat ihop...kanske kan man bugga hennes telefon för att höra hur hon låter när hon pratar med honom eller kanske sätta upp kameror hemma hos dem...

6 comentarios:

Sara dijo...

Ok. Inte en enda kommentar. Ingenting. Ingenting om "hemliga" tyrann-sidor. Inget om skräckinjagande utbrott över saker som överenskommits och helt fräckt BRUTITS. Ingenting om reaktionen på när ramar kullkastas - allra helst med den oförstående reaktionen från kullkastaren: "Vaddå, det var väl inte så farligt? En halvtimme bara. Och diska hit och diska dit innan du kommit hem, jag kan inte komma ihåg allt. Och vaddå städa badrummet - där är väl redan fint? Och mat finns det ju i kylen jämt, vad menar du? Det finns ju massvis? Det är väl -(tar en liten skorpa med Nutella på)- inget att haka upp sig på. Och det är ju onödigt om TVÅ personer ringer till bredbandsleverantören om samma sak, och jag trodde ju att du skulle göra det. Men annars hade jag tänkt ringa, absolut". Nä, inte ett ljud från systers-håll. Men en sak skulle jag vilja be om: om du som skrev detta inlägg fixar en webb-kamera eller en smyg-bugg-utrustning till deras hem - kan du inte köpa dubbel uppsättning (jag betalar gärna) och sätta upp en på jobbet också. För den andra Viktorian, jobb-Viktorian där allt i stil med detta passerar, den är jag HEMSKT nyfiken på!!! Eller förresten köp tre utrustningar, så kan vi sätta upp hos mig också och göra en komparativ studie...

Med mycket kärlek och utan kommentarer från en lika hemligt skräckinjagande syster, som vuxit upp under liknande förhållanden, med många gemensamma personlighetsdrag och som lärt sig värdesätta vissa saker och ha fullständig noll-tolerans mot andra.

Rebecca Löwenthal dijo...

Vadå "stå utan boende"?

Viktoria Löwenthal dijo...

Hej??!! var tog min kommentar från igår vägen? har ni redan börjat göra intrång på mitt privatliv??????

Viktoria Löwenthal dijo...

ja f�rresten, st� utan boende, knappast, �r det n�gon som st�r utan boende �r det...UJ UJ UJ!!!! nu kommer h�lften av alla h�r som har en tendens att alltid tycka synd om rogge av ngn anledning att reagera..

Sara dijo...

... nu står det dessutom "noll kommentarer" på original-inlägget... någon som sopar igen spår...???

Agata's eyes dijo...

Hur roligt som helst att läsa inlägget nu när jag tar mig till bloggen för en gångs skull. Minns en dag - eller ska jag säga flera? Ja, haha, det får jag ju nog - då jag råkat komma försent till ett fikamöte och sen stått ensam och undrat om Viktoria, som vanligen är så punktlig, skulle ha kommit för sent? För hon var ju inte där??? Nej, givetvis hade hon ju tröttnat på att vänta och gått därifrån. Nu har vi ju aldrig bott ihop så jag vet inte vilka konsekvensker det kan få för Rogge. Diska för all framtid?