3 oct 2007

Kiss i sängen och Lill Lindfors

I natt vaknade jag av att Junia kissade på min arm (jo, jag vet, vi måste bara fixa en madrass till sängen vi köpte och det har inte blivit av), varmt och SKVALANDE kiss, hade det inte varit för att hon kissade på min arm hade jag nog vaknat ändå av ljudet.
Så kom jag å tänka på sista gången JAG kissade på mig (i alla fall som jag kan berätta så här offentligt) och det är sjukt för jag kommer ihåg exakt vad jag drömde sekunderna innan också.
Jag var 7 år och vi bodde på Gimle i Malmö. Jag sov i mammas säng (hmm...ok, jag ser mönstret) och drömde att jag satt i köket med Lill Lindfors och vi skrattade åt en massa grejer, höga och ljudliga gapskratt. Plötsligt var jag tvungen att springa på toa och kissa och befann mig då i mammas dåvarande bästa väninnas hus. De hade ett hus i flera våningsplan och trappan upp till varje plan bestod av trappa/avsats/trappa. Jag sprang våning efter våning för att komma till toaletten när jag plötsligt ser att DÄR, mitt på en av avsatserna, har ngn ställt en toa, så lägligt! Jag sätter mig ner och ÅÅÅÅHHH så skönt att kissa när SATAN jag vaknar och förstår ingenting och det är varmt och blött och Lill Lindfors är borta...

4 comentarios:

Sara dijo...

Var det månne en sån här?

http://www.nyteknik.se/art/52585

Viktoria Löwenthal dijo...

wow! se nästa rubrik!

Anónimo dijo...

Haha. Det är konstigt vad grejer man kan göra i sömnen. En gång drömde jag om en tant som satt i rullstol, plötsligt reste hon sig upp i stolen och jag var snabbt framme och skulle "trycka" ner henne igen. Vaknade av att jag stod på knä i sängen med armarna rakt upp. Läste att du bor i spanien, skoj. Var där i Mars, riktigt mysigt. Tog ungefär 500bilder, ett par av dem finns i bloggen!

Rebecca Löwenthal dijo...

Eller vattenballonger som dimper ner i marken, precis innan man måste gå upp och gå till skolan. Trist nog dimper sonen ner i marken precis innan han skall vakna, precis som vattenballongen han drömde om. Dags att boka tvättid.