25 oct 2007


Små små riskorn

Säkert att dessa små riskorn tillsammans är en mindre säkerthetsrisk än Partido Popular (Styrande partiet är PSOE, sossar, PP är de andra, de som gör livet outhärdligt emellanåt och som förlorade makten efter terrorattentatet i Madrid den 11 mars 200...4?) och jag är absolut bombsäkert att de alla var och en för sig har större hjärna och mer vettigt att säga än PPs ledare Rajoy. Hans uttalande får mig att kraftigt tänka över möjligheterna att faktiskt flytta till Sverige om de (snälla säg att det inte blir så) får tillbaka makten vid nästa val. Helt ärligt, jag tror inte jag skulle orka bo i detta landet under den regeringen igen. Det sista historiska uttalandet av Rajoy handlar om klimatförändringarna och hotet som de utgör.

Han säger (i stora drag) dagen innan Al Gore kommer till Spanien:

Min kusin sade (hans kusin är tydligen någon uppsatt profesor inom fysik elelr liknande, well, oväsentligt men av intresse för att förstå det som komma skall): "Om inte ett antal meterologer kan säga vad det kommer att bli för väder i Sevilla imorgon, hur kan vi då tro att någon kan veta vad som kommer att ske om 300 år? Klart att vi måste ta seriöst på klimathotet men vi får inte göra det till ett stort världsproblem."

Ja usch, och hans röst när han säger detta, fy ja, som sagt, mina små riskorn (eller snarare Junias, för det var hon som gjorde soppa till sig själv igår för att få slut på cacandet) har mer vettigt att säga och de låter faktiskt intelligentare där de ligger och puttrar tillsammans.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Jaja, men har man ett sådant namn, så är det kanske inte så konstigt att man inte har kontakt med alla sina hjärnceller. Sprickan kanske sitter på just där intelligentian är belägen. Rajoy rajado cerebro resquebrajado

Viktoria Löwenthal dijo...

Sprickan är nog större än så, spricken är total, un abismal fatal en el frente cerebral (eller ngt sådant typ lika fyndigt som ditt)