14 oct 2007

Och meterologerna...



...hade som vanligt fel! Om de bara kunde hålla sig till att säga: Sol sol sol mestadels sol!!! och inte komma med dumheter som "Hela Catalunya kommer under fredagen och lördagen att befinna sig i högsta beredskap, stormvarning och bla bla" så hade allt varit så himla bra. Underbart väder, regnstövlarna blev liggande i bilen och hade det inte varit för de förbaskade september- (oktober, ok) flugorna så hade varenda måltid lätt kunna intagas utomhus i skuggan. I like.

Men frågan kvarstår: vad är det för nötton som står där och dillar om vädret? Skäms de inte? Tycker de inte att det är jobbigt att gå på middag och säga: Vad jag jobbar med? Jo jag är meterolog!

Jag känner ingen som är meterolog. Eller? Det kanske jag gör fast de håller det hemligt..
Men på tal om trevligare saker så kan det tilläggas att det inte var helt fel att gå och plocka vindruvor direkt från rankorna (?? öhh..heter det så?) och jag och Junia gick även och kollade in den kommande olivskörden.
Och Rogge och Båt-rogge skulle vara typ Guillou-macho och gick och fixade ved (fast det fanns cirka fyra förråd FULLA med all slags ved, kvistar, grenar och ruskor, en slag för var tillfälle. Men vad fan, vi lät dem hållas).
Och, jag måste bekänna: Taragonatrakten är vackrare än vad jag tidigare upplevt det. Inget fel på landskapet alls, i alla fall inte här lite innåt landet. Rekommenderas.

No hay comentarios: