10 oct 2007

Vabbat

Tjohoooo! Nu har jag vabbat för första gången i mitt liv. Har använt de 2 av mina 2 dagar som man har för vård av sjukt barn här i Spanien. Än är dock inte sista ord sagt och mycket kan hända (och jag istället får ta till semesterdagar från kommande år istället) för min chef har fått för sig att jag redan använt dem - det var på tapeten att använda dem då Junia i våras hade vattkoppor men jag har klart för mig att vi då lyckades pussla järnet och lösa det på hundra andra sätt, man vill ju inte utnyttja systemet eller slita i onödan på de lagliga rättigheter man har.
Jag har ju tidigare nämnt att man på spanska arbetsplatser ofta har ett visst överseende då man VET att familj/jobb är en omöjlig ekvation annars, men på The Office går vi nu som ni förstått bakåt, vi strävar efter att bli så omoderna och oflexibla och knastiga som bara är möjligt.

Pris till den som överlever! (Monika, vad säger du, är du aspirant på tronen som enda överlevare?)

Nu mår Junia bättre och gör sig fin för den danssession som hon ska ha till den "lila skivan" (undrar vad hon gillar bäst, hur de sjunger eller det faktum att skivan är lila).

1 comentario:

Anónimo dijo...

jag har oxà utnyttjat dessa 2 dagar en gàng...pà 6 àr, men sen fick jag förklarat för mej att de bara gällde vid vàrd av barn som làg pà sjukhus... här ser man stor skillnad mot vàrt hemland. En kompis som fick tre flickor inom loppet av 1.5 àr (tvillingar i första födseln) hon hade typ 60 dagar per barn att ta ut per àr.