21 oct 2007

Bra avslut på en underbar söndag

Tänk, det finns inget som stärker ens riktiga, ursprungliga nationalitet som en praktseger, och då behöver den inte ens vara svensk för att man skall ta åt sig äran. Plötsligt är man typ nästan finsk! Så skönt att ÄNTLIGEN slippa se Hamiltons och Alonsos självgoda nunor, slippa se dem högst upp på pallen. Nä, rättvisa har skipats och Räikkönen skrällde till så det skångade i Mattisborgen. Jag som knappt minns hur livet före Alonso tedde sig (och med mig tusentals andra Formel 1-ointresserade för vilka livet ändrat sig radikalt, till det sämre)...Går snabbt in på Aftonbladet och ser att jag inte är ensam, 90,7% tycker som jag att Räikkönen var värdig vinnare (att de sedan i samma andetag underblåser gammal landsfejd genom att fråga huruvida Finland är bättre på sport än Sverige, ja, ingen kommentar).

Nåväl, angående Formula 1, nu BORDE det väl vara paus, va? Minst två månader,kan man tycka. Och förhoppningsvis kommer då Alonso på bättre tankar och börjar ägna sig åt något annat. Så har vi bara fotbollen kvar och den gillar vi ju båda två. men alltså Formula 1, bara ljudet får mig att bryta...
uuuuuuuuuuUUUUIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
uuuuuuuuuuUUUUIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
uuuuuuuuuuUUUUIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Inte för att jag är så intresserad av Formula 1, men jag tycker i allfall att Alonso verkar vara helt ok. Angående Hamilton så verkar det ha varit ganska mycket fuffel och båg.

Fast jag håller med Räikönen var en bra vinnare.
Helena

Anónimo dijo...

Alltså martin o jag har skrattat åt detta också, hur kul e det på en skala? Och precis som du säger bara ljudet får mig att bli helt snurrig, men alla e vi olika, tur e väl det!! Det går väl en hel del martini under loppen har jag förstått, kram emma