10 oct 2007

En faktiskt lite underlig grej som hände..




Rogge som aldrig lägger märke till något i sin omgivning - i SYNNERHET inte lustiga bilskyltar och liknande - säger plötsligt: "DDDDDDDDDD"
Jag tittar frågande på honom och han upprepar sitt "DDDDDDDD"och tittar menande på bilen vi just går förbi. Så utbrister han: "Amen kolla, nästa har CCC!"




Jorå, verkligen. Så jag, som går före, skojar med honom (lite Rogge-humor, jo jag lär mig!) och säger: "Amen SHIT kolla, denna OCKSÅ!! ASSSSHHHH, not, den var CXV, hehe." Men sedan kommer det underliga; en bil till har också en registreringsplåt med tre likadana bokstäver. OCH EN TILL!!! Allt detta sker på de sista 45 metrarna innan man kommer till vårt hus. Skumt va? Gathering för bilar som stammar?

8 comentarios:

Eva dijo...

Ååå, jag hade en sån knasig grej i sverige när jag var gravid. Jag såg bara skyltar som började på y tror jag det var. Jag blev jätteflummig och trodde det måste vara något omen på att jag skulle föda eller nåt. Sen fick jag reda på att alla nya bilar som såldes förra året hade skyltar som började på y. Jag hade bara sett en massa nya bilar. Jaja, er grej var ju häftigare.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hahaha, ja, innan jag skrev tänkte jag till ordentligt så att det inte skulle finnas ngn liknande logik men både märke och bokstäver och årsgångar varierade kraftigt. Så inte är det väl ngn röd tråd i mina bilar?

Anónimo dijo...

du har verkligen kameran i högsta hugg - jag kan riktigt se dej när du rusar ut i gatan och ber dessa bilar stanna för att du ska kunna ta en bild till din blog och säger pà klockren katalanska:
"Perdoni, pots parar un momentet que vui fer una foto de la matricula del cotxe - eh, es per el meu blog..."
Jag sàg föresten en gàng en röd liten Mazda Miata som hade
FRU 007.
Det du ;) / mari

Monica dijo...

men OJ, jag skulle nog gâ och köpa en lott eller nàt, mâste "tyda" pâ nât!

Viktoria Löwenthal dijo...

Shit! Kunde du inte ha sagt det lite tidigare? Eller hur länge kan sådan tur hålla i sig? Räcker det fram till jullotteriet? Slipper jag åka till Sort för att köpa mina lotter i år?

Viktoria Löwenthal dijo...

Fru 007!! Haha, vad bra! Stackarn vet bara inte att hon byts ut hela tiden. På vägen hem idag kom det en FGK. Alla från Falsterbo vet ju vad det betyder men ni andra? Any idea? Fint pris utlovas.

Monica dijo...

snabba pâ och köp en once. Med din röta räcker hâller turen knappast i sig tills i jul ;-)

Viktoria Löwenthal dijo...

röta...hmmm..får mig att tro att du kanske också är skåning...?!