4 oct 2007

Spiderman



Jag vet inte hur spanjorerna gör, men i den stund et börjar regna har ALLA ett paraply i handen, gammal som ung, ALLA! Jag menar, det är ju inte så att det regnar särskilt mycket, eller särskilt ofta, så jag har svårt att tro att de alltid har dem med sig. Men i samma stund som de första dropparna kommer fälls miljontals paraplyer upp.

Junia ska ju inte vara sämre så vi har nu gått och köpt ett paraply. Jag undvek skickligt både Ariel, Snövit, Askungen samt ett "samlingsparaply" i ljuvaste rosa med alla damerna samlade. Men det vete fan om jag tycker att Spiderman är så mycket bättre..

Och på vägen hem fick vi 2 ggr höra: Mira el nen..etc. (Titta på pojken//vilket fint paraply han har).. Spiderman-paraply styr med andra ord mer än Junias övriga look..

Men men, Junia är OTROLIGT nöjd, vi har paraplyet uppfällt konstant, ute som inne. Nu ska vi se om vi klarar provet, dvs att alltid ha det med, redo att fälla upp det vid första regndroppe.

1 comentario:

Rebecca Löwenthal dijo...

Vad är det med paraplyer och barn? Isaacs och min första sammandrabbning handlade om ett paraply. Det var mörkt lila och mörkt grönt. När han då äntligen fick det på sin födelsedag ville han genast in i duschen för att pröva det ordentligt. Milton följde med på eftermiddagen, för att även han kontrollera regntätheten. Jag är bara glad att han inte krävde att få sova tillsammans med uppslaget paraply och gosa med det. Så där som han gjort med bilar/lastbilar, hårda plastgubbar, dionsaurier osv. (inga gosedjur här inte, de har kommit först på senare år). Det kanske är det där speciella mörkret som råder under ett paraply, att man är inne trots att man är ute och att det låter så där mystiskt trummigt ovanför huvudet.