7 oct 2007

Söndagsresumé (I know, jag är en kass helgbloggare, men det är väl kanske ett gott tecken, jag har ett liv...)


Om man kan stå ut med att kyparen/ägaren är lite udda (ömsom talar om vad du ska äta, ömsom småskäller på dig för något diffust, ömsom kommer med små trevliga tilltal och bjuder på något) och du mest är sugen på fisk eller skaldjur, ja då kan du ta dig till Can Roig.


Vi åt en fenomenalt god lunch där idag (ja så gick det med vår fixar/tvättdag men vad fan, det var 30 grader och strålande sol ute, jag fick solsting när jag skulle hänga upp tvätten ute på terrassen. Ikväll kommer Helene på besök, landar 24, så jag har tid att ta all skit och bråte som samlats i olika högar inne på kontoret, stoppa det i en stor ikeakasse och gömma det tills det blir bättre tider för städning, d.v.s. typ nästa gång jag tvättar bilen).


Rogge och Junia åt en grym Zarzuela (blandat smått och gott, musslor, fisk, skaldjur, och så höll jag på att säga maneter men jag menar bläckfisk samt lite annat tjafs som jag inte vet namnet på), och jag en rape (hm, vad heter rape på svenska nu då...är det inte det som är marulk? Jo, nästan helt säkert, en ful djävel är det i alla fall) som inte var av denna värld. NU skulle det ha suttit fint med ett glas vin. men men..







Efter maten var vi dästa och nöjda, Junia somnade i vagnen och vi gick inom oss och hämtade JA JUST DET!! Bikini, handdukar och böcker. Som sagt, det ryms massor i ikeakassen och det som varit oordnat ett år kan gott vara oordnat ngn vecka till..inte för inte man bor i mañana mañana-landet!



Inte helt fel..





Jag vill också vara med på bild


3 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

På tal om Helene, så bakade vi inga bullar igår. Jag orkade helt enkelt inte. Vi gick och hyrde "Men in black II och Nanny McPhee" och köpte en gigantisk påse godis. Med täcken och kuddar gosade vi ner oss i ett lite kallare Malmö och hade "mamma-mys". Inga kompisar, inga telefoner, ingenting mer än film,godis och varandra. Klockan blev nästan midnatt, men vad fan, det var ju lördag.

Rebecca Löwenthal dijo...

Förresten såg det där som låg på tallriken riktigt läskigt ut. Jag hade nog inte frivilligt stoppat det i munnen, oavsett reaktion... Det såg faktiskt ut som om det inte var riktigt dött ännu.

Viktoria Löwenthal dijo...

Inte ritkigt dött, jasså, du såg också hur han, langostinon, blinkade lite med ögat (ja han klagade på att han fick lite tomatsås i ögat).

mammamys, film och godis - kan det bli bättre?