2 oct 2007

För er som inte vet vem Schulmans är...

...så kan jag i korta drag säga att det var en blogg som skrevs av Alex Schulman på Aftonbladet och ja, jag var inne en gång men jag tyckte inte om den, det var elakt på ett elakt sätt, slag under bältet och ett sätt att förolämpa som varken var kul eller raffinerat. Uppenbarligen gillades detta av många, han hade runt 250 000 läsare i veckan eller ngt sådant (jepp, säger en del om oss människor) och sedan började hans tjej/blivande fru elelr ngt ditåt också blogga och även hans bror. Typ. Jag vet inte riktigt alla detaljer kring allt detta, var aldrig intresserad av deras förolämpningar.

Sedan tyckte väl Alex själv att det hela gick för långt och så lägger han ner bloggen, och helt plötsligt ter sig grabben riktigt sympatisk, ngt mindre självgod, inte elak alls utan med hjärta och smärta och allt man kan önska.

Igår förstasidestoff. Idag kunde jag knappt hitta artikeln för att länka.

Du som inte visste vem han var:

Från SvD.se: "Bland SvD:s läsare är det 75 procent som inte ens säger sig veta vem aftonbladet.se-medarbetaren är. Endast 6 procent säger sig sakna Schulman i bloggvärlden."

2 comentarios:

Monica dijo...

Tack Viktoria!

Viktoria Löwenthal dijo...

Hehe, ja du är ju uppenbarligen i gott sällskap, 75% vet inte heller.