25 oct 2007

Är jag inte helt oemotståndelig?

Jo uppenbarligen.

Skrev ett mail till titanringar.com

Hej,

mitt namn är Viktoria och jag är fullständigt jättesent ute, jag vet, och börjar med att säga detta så att ni slipper tänka det J
Jag bor i Spanien, utanför Barcelona, och har sedan februari pysslat med svensk-spank byråkrati för att få till stånd ett liiitet liiiitet bröllop, civilt, mellan mig och min katalanske man. Nu, plötsligt, fick vi klartecken och ja, datum blev satt till den 9 november.
Vi hade först inte tänkt ha några ringar alls men har nu enats om att så länge det inte är rött guld, inte för pråligt och inte för dyrt, ja då kan det ju vara kul. Och så hittar jag er länk, och ser era ringar, och förstår att DET ÄR JU SÅDANA vi vill ha!!
Är det en omöjlighet?
Finns det någon, liten möjlighet att få beställa två av era fantastiskt snygga ringar?
Min pappa bor i Sverige och kommer att åka hit den 3 november. Annars är som sagt bröllopet den 9 november.

Omöjligt? Skall jag slå det ur hågen? Ni har inte någon gammal farbror/faster med liten filial här i Spanien?

Snälla svara så snabbt som ni bara kan, och helst av allt positivt svar – jag kan ha beställning inne i kväll innan midnatt! Om det är gravering det hänger på så kan vi strunta i det tills vidare!

Med väldigt vänliga hälsningar
Viktoria


Och vad fick jag för svar?

Hej Viktoria !

Det hinner vi tyvärr inte !
Leverans från oss just nu är 7/11Så vida det inte är helt släta ringar.
De kan vi skicka den 31/10


Vänliga hälsningar
XXX

Jaha. Så vad gör vi nu då? Nu när jag hittat vad jag vill ha, då vill jag ju inte ha något annat. Våga chansa på att de skickas den 7 november och är här den 9 och i värsta fall om de inte kommer gifta oss med två kapsylringar?

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Hej!
Varför inte använda ett substitut för ringarna när ni gifter er, typ varsitt band, armband eller andra ringar. Bara någonting symboliskt och sedan använda de nya, graverade ringarna om de råkar dyka upp lite senare? Grattis förresten :D

Rebecca Löwenthal dijo...

Kör på kapsyler. Ni ska ju ändå gifta er i svart, så varför inte köra hela Cocacola flaskan ut?!Det ska ju sitta på fingret livet ut:-)

Anónimo dijo...

Oj vad glad jag blir, äntligen lite bröllop. Har varit på 2 begravningar nu inom kort tid, vad roligt för er , GRATTIS!!!

Erkänn, lite romantiskt är det???

Pussar Emma

Viktoria Löwenthal dijo...

fast det där med kapsyler, mari på mitt jobb sade ngt klokt; kapsylerna är ju inte runda och stora längre, svårt att få in fingret i dem. jag kan skylla på svullna fingrar men vad ska rogge säga? allmänt fetknopp? not.

och seeee!! romantikern emma dök upp! nja, romantiskt vet jag inte, men lite kul känns det allt. så mycket begravningar, usch, en kan jag nog räkna ut, den andra hoppas jag att jag inte kan räkna ut. jag ringer i helgen och hör hur ni mår.