25 oct 2007

Man upphör aldrig att förvåna sig

Läser om att bröderna Schulman ska starta en humorsite. Att Filip och Fredrik nämns i samma artikel är väl egentligen tillräckligt för att jag ska förstå att denna humorsite inte är ngt för mig, men jag läser vidare i alla fall.

"Fokus ska ligga på aktualiteter, säger Alex Schulman.Hans blogg "Att vara Alex Schulman" blev kritiserad för att han hämningslöst lämnade ut detaljer från sitt och andras privatliv. När han nyligen lade ner den menade han själv att det hela tiden hade handlat om att testa gränser. Det vill han och brodern fortsätta med på den nya sajten.- Det finns nog folk som kommer att ta illa upp, säger Calle Schulman.Brodern fyller i:- Vi kommer att vara elaka och utmanande."

Men hallå? Var det inte Alex Schulman som gick ut och visade en betydligt ödmjukare sida, så vän och mjuk att man nästan tyckte karln var sympatisk? Han stod där bredvid chefredaktören som en busig skolpojke som nu ångrat sina hyss, skamsen blick och en massa blaj om att han kände att bloggen tagit över hans liv, han VAR inte så elak egentligen utan ångrade sig ofta då han hade gått för hårt åt någon. Vad är nu detta?
Jaja, det visar ju tyvärr vad svenska folket vill ha, eller? Shit my god, Filip och Fredrik och så nu bröderna Schulman. Glöm det jag sade tidigare om att flytta till Sverige om Rajoy får makten, pest eller kolera, nä då flyttar vi hellre till Bora Bora.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Är det vackert väder i Bora bora? För vi vill också flytta dit. Fast vi har ju Mia och Klara, det väger upp en del av allt annat skit som finns i svensk media. Filip och Co. har vi inte sett, mer än reklam, då äter någon av de upp en del av sin skinka och tycker att det är gott(?). Hannibal Lecter gör också sådana banketter (människorkroketter). De kanske känner varandra, postumt. Mia och Klara filmar i Malmö och är läskigt coola, mest hela tiden.

Viktoria Löwenthal dijo...

Rebecca von kannibal? kan det vara en syster becket? i så fall låter du så uppryckt så jag blir riktigt glad. för min syster gillar roll on..vackert väder i bora bora? vad är det för fråga?????

Rebecca Löwenthal dijo...

Självklart en becket och livet tog den vändning som jag önskade. lugn och ro alltså, även om jag jobbar dygnet runt. Som idag lördag. Isaac och numera särbon spelar Sagan om konungens återkomst och jag skall jobba natt och sedan kväll och sedan dag och kväll och sedan morgon och sedan kväll och ....dubbla pass. Och frågan om Borabora va bara larv. Men det kändes liksom roligare på det sättet, hmm. Ja, det va roligt då eller nå´t.