25 oct 2007

No fuckin pingpong here inte

Många tycker ju att det är otroligt genant att fråga någon om den är gravid (eller som i de fall då man går rakt på sak och gratulerar till den kommande tillökningen) och sedan få svaret att njae, det här, det är bara ett gott leverne i största allmänhet (eller vad man nu kommer sig för att svara). Många gånger blir den som frågar så generad och tillintetgjord att den lyckönskade OCKSÅ blir generad, man känner sååå med stackarn som gjort bort sig.
I mitt fall händer något liknande fast ändå inte. Sedan en månad tillbaka får jag höra av kända såväl som okända (i affären, när jag hämtar Junia på dagis, på jobbet etc.) att "Nu är det inte långt kvar, eh!!
Fast det är det ju, inte så långt idag som igår men dock, det är ju inte så att jag ska föda om trekvart.
Men så blir JAG obekväm å DERAS vägnar för DE blir så nervösa när jag säger att, tja, jo, snart och snart..om en tre månader sisådär...Att de inte kan nordisk anatomi, det är ju inte deras fel.Spanjorskorna har en väldigt liten kula och ofta kommer den inte längre än vad min är i vecka 25. Men kolla in oss nordbor och det som spanjorerna tycker är så tjusigt, att vi ju är liiiite längre, lite större, lite mer bredaxlade..tror ni det skulle rymmas i en sådan liten pingiskula? No way, vi snackar medicinboll här.

2 comentarios:

Eva dijo...

När Dina var 4 månader och vi var på ett bröllop var det flera som antog att min bebiskula var en ny. -Va kul att han ska få ett syskon, sa brudgumens far. Jag blev faktiskt arg då! Lite koll på hur det funkar med barnafödandet kan de ju ha innan de slänger ur sig nåt. Mitt avslag hade ju knappt slutat, hade jag ens haft sex?

Viktoria Löwenthal dijo...

Brudgummens far var säkert inte riktigt närvarande vid brudgummens första månader, vi får väl skylla på det. han som så många andra män.
Avslag? heter det så på svenska? eller, alltså, vad är avslag? La quarantena (eller hur man nu skulle skriva det, de där 40 dagarna)?