21 oct 2007

Spain is my country

Jag är diplombög, d.v.s. jag älskar att välja läkare efter hur mycket bra titlar han/hon har. Tidigare hade jag en privatförsäkring (via jobbet - tack tack!) med Estrella, underbart!! I boken man fick ut varje år kunde man söka på läkare och under varje namn stod alla specialiteter den hade, direktör för ditt, founder of that, In charge in bluttiblaj, etc. etc. När det var hungertider byttes underbara Lyx-Estrella till det något (öhrump) billigare Adeslas. Inga diplom där inte, visst, man kunde välja och vraka böland läkare men man hade inte en susning och vid fler än ett tillfälle fann jag mig väntandes tillsammans med ett tjugotal andra i ngt grått trist väntrum, inte ett diplom så långt ögat såg och 2 minuters-besök i slutändan..No, no way José. Så efter att min Junia-doktor slutade att ta emot Adeslaspatienter så såg också jag mig nödgad att byta, svårt att få ihop de 6000 euros cirka som det hade kostat om jag valt att följa med honom som privatperson..

Så nu har jag Sanitas, ok, inte som Estrella men ett relativt värdigt alternativ. Här är en bit av väggen hos Dr Galera, oh I feel so safe!!

: )

No hay comentarios: