21 oct 2007

Emilys goda söndagsbidrag


Jag pratade mat med Emily då hon var här på snabbvisit i torsdags. Det är ALLTID bra att prata mat med Emily (ja inte bara prata, både hon och hennes Alfredo är suveräna kockar och för övrigt de som gav mig och Rogge en av de bästa presenterna då vi var nyblivna uttröttade bebisföräldrar - de kom ut en lördag med stora påsar fulla av godsaker från la Boqueria, marknaden vi bodde bredvid tidigare, och gjorde sedan en 7 rätters meny, Rogge och jag fick bara sitta och ta emot och dricka gott vin och bli servade, de till och med diskade efter sig!!! UNDERBAR present som jag ALDRIG kommer att glömma, tusen miljoner pussar värd!), hon kom snabbt med ett antal goda nya bidrag, lättlagat och supermumsigt. Ett av dem kunde jag bärga mig med att prova, och satan vad gott det blev.

Bryn lök med curry, på med kyckling fileer i strimlor (fast jag tog hela bitar lår då det var vad vi hade hemma idag) puttra lite, på med äppelbitar och kokosmjölk, puttra mera, bort med kyllingen, mixa resten till en sås, ner med kycklingen igen och servera med ris. WOW! En hit! Och med goda tomater till - mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

1 comentario:

Monica dijo...

Detta ska jag faktiskt laga till middag ikväll, så tack för tipset! Hoppas jag lyckas bra jag med!