24 oct 2007

Har vi varit sjuka igen?

Ja jag orkar inte ens svara. Hur jag mår? Orkar inte svara på det heller. Jag är inte van vid att vara en sjuk person, en trött person, ja jag är inte van vid att vara annat än ok, mer eller mindre. Men men, nu sover Junia och SNÄLLA SNÄLLA kan inte någon se till att vi får en BRA natt, en SOVA-RÄTT-IGENOM-NATT, jag ORKAR inte slänga en till potta full av rinnande senapsgult bajs i toaoaletten, jag ORKAR inte höra ett Mama tinc pupa (mamma jag har ont) till, eller ett tinc mal a la paaaaanchaaaaaaa (jag har ont i magen) och ett: masatge, mamma, masatge...och så ska man med små cirkelrörelser söva denna donna, som ständigt lägger sig i min massageteknik (inte så mamma, axins!!), hennes pappa är så sabla bra på att ge sövande skln massage så mina trötta klumpiga korvfingrar har inte en chans.

Men hur gör man i detta land? Hur får folk ihop det? Jag hade "turen" att vara sjuk först och sedan samtidigt, jag var ju redan hemma när Junia blev sjuk, men imorgon, satan, hela dagen har gått åt till att försöka styra upp morgondagen (då JAG är frisk och Junia sjuk, hade jag bara varit fortsatt sjuk hade det inte varit något problem).
Nåväl, nu mår i alla fall JAG bättre och Junia hon bajsar på men är vid gott mod, och när jag såg att det snart var läggdags ja då blev vi riktigt gosiga...(eller ja, JAG blev gosig, Junia höll kanske inte riktigt med).

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Era stackare!!! Hade jag haft en rik mecenat i ryggen hade jag åkt ner och tagit hand om er för länge sedan. Men det verkar vara ett utdött släkte, mecenater alltså, så fattiga "konstnärer" får klara sig bäst de kan och det betyder att de får jobba natt, kväll och dag, med helt andra saker, för att få rätsida på kastrullen (fylld med billig mat). Men i mitt nästa liv, då skall jag komma till rätt tidsålder och skaffa mig en sådan där vänlig, generös och bortomseende person, som går under namnet mecenat. Och då kommer jag, flera gånger per år!

Viktoria Löwenthal dijo...

men hallå?! varför önska sig en mecenat om nu önskan är fri? önska dig aldrig sinande konto och kom hit på studs, oberoende framför allt!