13 jul 2007

Trötta mig

Jag blir så trött på alla dessa spam. Tack och lov har Yahoo ett rätt bra spamfilter (jämfört med Hotmail som jag bytte bort på grund av just detta) men jag blir sur varje gång jag går in och tömmer spamlådan (haha, låter som att jag tömmer dassalådan!).
Jag har på senare tid fått en himla massa e-cards och congratulations etc. från "a colleague" och "a friend" etc. Tradigt! Sluta! Mina kollegor skriver vem de är, mina vänner likaså. Inget hymlande. Lägg ner. Jag vill inte ha någon spion installerad i min dator. Utöver dem som smugit in bakvägen och som mitt CCleaner inte lyckats få bort.

5 comentarios:

Eva dijo...

Jag har google mail och det tycker jag är jättebra. Man behver inte rensa spamfltret, de försvinner automatiskt efter några dagar.

Viktoria Löwenthal dijo...

hej,
Yahoo är också bra och jag gillar att gå in och "checka" då det ibland hamnar info från Sterling och Ryan air i spammet.Det är väl mitt eget fel att jag stör mig på dem, trots att jag inte hade behövt kolla vad som finns :)
Men google är bra, det tror jag absolut, det är många som har den nu (även om det är många som har hotmail också fast det är helt värdelöst).

Eva dijo...

G-mail har faktiskt aldrig gjort fel för mig, har inte fått ett enda spam och i spamfiltret fastnar inget som jag är intresserad av. Förut har jag haft en privat mailserver med Mozilla men g-mail är faktiskt bättre!

Viktoria Löwenthal dijo...

Hmmm..ska jag behöva byta menar du.. Jag som känner mig så inkörd på min yahoo. Ja ja, jag får tänka på det över sommaren. Tack för tipset!

Rebecca Löwenthal dijo...

För tillfället har jag fått så mycket spam och framför allt de där "greeting-card" från någon beundrare, vän, familjemedlem och nu senast, en skolkamrat, att jag kräks när jag öppnar min Yahoo. Det tycks emellertid gå i vågor. Sommare är kanske högsäsong för spamfolk!