15 jul 2007

Sant och sånt

Jo men det är sant. Jag sitter med Bauman nu. Att tänka sociologiskt. Det är jättekul. I synnerhet som det är 40 grader varmt, vår air conditioning inte funkar, jag har värsta illamåendet av graviditeten och Junia håller på att riva huset.

Nej. Jag ljuger. jag sitter med Bauman - ja.

Men det är inte så varmt, helt ok faktiskt. Och vi har ingen a.c. men som sagt, det behövs inte för här är riktigt svalt och behagligt här där vi bor. och nej, jag mår inte illa, har aldrig gjort det av graviditeten, lyckliga jag. Och Junia är på playan med farsan, hennes alltså.

Så nä. Att det går segt och dåligt och att jag mest sitter och stirrar och tänker på annat, ja det kan jag nog bara skylla mig själv och min hopsoggade hjärna på. Jag har uppenbarligen inget IQ som den där trevligen pricken Alex Schulman (eller vad han nu heter).

Bauman heter Zygmunt i förnamn, det kanske vore något för vår lille bebis. Spelar ju egentligen ingen roll då om det är tjej eller kille, om den får heta det. Fast det kanske vore illa, kanske kommer bebin ut och ser ut som en torr liten jude redan vid födsel. Och börjar snacka sociologisk fundamental teori och problembildning (HEY!! Kolla vad det lät snaizigt!!! Låter ju grymt PÅ!).

Nä.

Vänta så ska jag googla fram ett foto åt er alla som inte vet hur bauman ser ut. Wait!
Looki looki:


No hay comentarios: