23 jul 2007

Mat mat mat - svensk mat

Nu börjar jag verkligen se fram emot semestern i Sverige. Och eftersom det verkar vara sådant otroligt dåligt väder så får vi väl favoritfrossa i goda efterlängtade rätter och kakor och bullar och smörgåsar.

Limpsmörgås - mmmmmmmmmmm. Det var verkligen inte igår!

En god mjuk limpsmörgås med bregott och kokt medwurst! Eller Knäckemacka med lagrad grevé och saltgurka med ett glas BOB Jordgubbssaft (OBSERVERA!!! JORDGUBBSsaft, inget annat, inte hallon, inte ngt annat rött, det skall vara jordgubb).

Varför har inte världen förstått vitsen med saft?
Fast jag gjorde flädersaft i år, på fläder från Begues, det ni! Jag tror inte någon fattade vad jag höll på med när jag klängde omkring i buskarna för att försöka nå blommorna, samtidigt som jag var livrädd för ormar och andra kryp. Använde recept från underbara Rut på skäret.

2 comentarios:

Eva dijo...

Vad hungrig jag blir!

Viktoria Löwenthal dijo...

haha, joru, jag med, jag ångrar allt jag skrev, nu vet jag inte hur jag skall stå ut dessa fyra dagar!! IKEA next?