4 jul 2007

De är snuskigt rika

Faktiskt rätt tragiskt. Världens rikaste man dags dato är Don Senyor Slim, mexikan av libanesiskt ursprung. Han är god för cirka 49 miljoner euro. Jag tjänar inte ens 49 euro, höll jag på att säga, men jag menar att jag tjänar inte ens 49000 euro om året.
Och i januari ska jag (inch´allah) vara mammaledig och få föräldrapenning under 16 veckor och sedan under hur lång tid jag nu väljer så får jag de ärorika INGENTING - så jäkla bull.

Fast idag står det att vår älskade Zapatero (jo jag tycker att han är FENOMENAL!!!) ska ge ett bidrag för var barn som föds på 2500 euro (engångssumma). Och det har redan gått igenom läser jag nu! Hurra hurra hurra!!!

I Catalunya får man:

625 euro som man måste söka på GENCAT (per barn en gång om året upp till att de fyller 3 år)
300 euro det året barnet föds, som man får i samband med deklaration (endast Catalunya, var "autonomi" har sina bestämmelser)
100 euro i månaden OM MAN ARBETAR

och så får man sänkt skatt i allmänhet.

Sen kan vi vabba bäst vi vill...
vabb on, vabb off...

No hay comentarios: