16 jul 2007

Sommarpratare del 2 (från cirka 1 juli fram till den 12 juli)

Är det för att jag är skåning som jag tycker att Gustav Fridolin är helt underbar? Han har en av de vackraste skånskor som jag någonsin hört. Trevlig typ, hur kommer det sig att jag helt missat honom? Är han efter min tid? Alltså efter 1998? Tänk, det är ju rent farligt att skriva så här, han kanske har jättedåligt rykte i Sverige och alla kommer nu tycka att jag är dum i huvudet som tycker att han var så sympatisk. Men som sagt, då kan jag gömma mig bakom att jag faktiskt bara känner honom som sommarpratare, 45 minuter.
Och bra musiksmak har han! Tänk, jag kommer ihåg när jag hörde War med Bruce Springsteen första gången, jag rös i hela kroppen.

Annars, vad mer om sommarpratarna?
De jag gillat de senaste veckorna har varit lite sorgliga, tragiska och lite samma tema, Göran Lambertz, Jan Egeland, Mikael Treschow samt Sture Linnér, oh, den var den absolut sorgligaste, jag satt här på jobbet och grät och grät och försökte jobba på. Och så gillade jag Zinat Pirzadeh, men där var det mest hon som grät. Och kanske lite jag med.
Men faktiskt, ingen av de andra har tilltalat mig. Vissa väldigt absolut inte alls.

Men vänta, jag har inte lyssnat på Lena Nevander Friström, håller på nu, också har jag Mikael Nyqvist och Margareta Strömstedt kvar.


Tänk va, när jag flyttade hit och man INTE kunde lyssna på sommarpratare, då blev det liksom aldrig riktigt sommar!

No hay comentarios: