25 jul 2007

Bajs (sorry, kan inte komma på någon annan titel)

Satt och pratade I telefon i vardagsrummet i går kväll.

Rogge kom hem vid 23.30. Hör att han bökar runt. Plötsligt hör jag hur han sjunger LALA LAAAA LA LA LAAAAAAAA LAAA LAAAA. Han låter som en manisk teletubbie.

Jag går för att kolla vad som står på när jag först av allt slås av lukten. Bajs. Det stinker bajs.
Junia står i badkaret, med bajs över absolut hela sig, från topp till tå, i håret, ansiktet, magen, överallt.

-”Åh, det är ingenting jämfört med hur det ser ut i sovrummet”, säger Rogge och fortsätter med sitt fanatiska LA LA LAAAAAAAA.
-”Öh, ska jag ta och fortsätta duscha av Junia då, så kanske du....” säger jag (jamen vad fan, det är ju värt ett försök!!)
-No no, ta det du så fortsätter jag här...

Junia har bajsat i sömnen (i vår säng), inte vaknat, snurrat runt som hon brukar och ja, resultatet är så fantastiskt MYCKET så jag kom inte ens på att jag borde ha fotograferat det.

9 comentarios:

Eva dijo...

Bra att du inte fotade, jag hade inte velat se det. Jobbigt!

Viktoria Löwenthal dijo...

Mindre jobbigt än vad det verkar, man lever liksom i nuet och ja, det är bare o åk!

Anónimo dijo...

bajs heter KaKa samma som fotbollsspelaren Kaka betyder i många länder tur om du ovetande trampar på kaka. Kaka ifrån en kråka betyder tur i Sverige.Hammnar det i ansiktet är det otur.Pipi betyder ju kissa men det visste ni ju redan.Tänk vilken tur ni har som har en sån turflicka.Hade händelsen skett här hade man bara behövt ta ut henne i luften och hällregnet hade skött Rogges jobb.

Viktoria Löwenthal dijo...

och maldor tycker jag är ett vackert namn och hade det intevarit för att det på spanska genast leder tanken till mal odor som betyder, ja just det - nu hamnade vi på ämnet bajs igen - för det betyder dålig lukt!! Till och med finska Lotta tänkte direkt på det och ja, då finns det inte en spanjor som INTE skulle göra samma koppling, hennes spanska är inte SÅ avancerad. Så nej, det är mobbningsvarning på det namnet, tyvärr. Eller så får vi flytta någon annanstans.
Och det vill vi inte.

Viktoria Löwenthal dijo...

mal OLOR menar jag, inte odor.

Maria Agrell, Barcelona dijo...

blöja?

Viktoria Löwenthal dijo...

Nä, hon har slutat med det, har aldrig haft ngn olycka alls. fast någon gång skall ju vara den första och gärna så här innan semestern så vi ska behöva vara lite nervösa under en månad då vi kuskar runt och besöker olika snälla människor som upplåter hem och säng...
Vi tar med oss plastad frotté, no worries...

Rebecca Löwenthal dijo...

Vi har massor av plastad frotté, no worries... och vana vid det mesta och MYCKET.

Anónimo dijo...

Synd att du inte tänkte på att fota "olyckan" - det hade varit roligt att se. Bajs är ett trevligt ämne som ofrivilligt blir ens vardag när man får barn. (Helen, another reason for not having them...) Skulle kunna berätta många bajs historier som jag upplevt med mina barn - men den tokigaste är nog denna:
När jag kom till frissan med Max, då 2 år, upptäckte jag till min fasa att han hade en rejäl bajsklutt i håret högst uppe på skallen - fråga mej inte HUR den hamnade där... Tvätterskan, (på spanska hårsalonger har de ju både tvätterskor och soperskor som servar frissörerna = "hårsalongshierarki"), undrade varför jag bestämt hävdade att JAG tänkte tvätta håret på honom själv, och stod där och tittade på när jag förbrilt försökte få rent hans hår så det inte skulle fastna bajs i Joseps (Max frissör) urdyra specialbeställda sax... Jag avslöjade dock aldrig min och Max hemlis för dem. (Man kanske ska ta jobb som tvätterska - jag har uppenbarligen talang för det)