18 jul 2007

Bloggare

Det finns så himla många bloggare som skriver väldigt bra. Fyndigt och roligt och intressant. Hjärta och hjärna. Så är det så sant men så tråkigt att de som läses av flest, de som får mest uppmärksanmhet, det är de som inte är vare sig speciellt fyndiga eller roliga eller någonting. Att man kan vara kung i otrevligheter, helt försörja sig på att blogga elakheter om andra, som inte ens besitter rätten att försvara sig då deras kommentarer sållas bort - är inte det fördjäkligt?

Men det är ju alla vi som styr, så vi är alla delaktiga. Varje gång man går in på en av dessa bloggar ger man dem bättre besöksstatistik. Om vi alla en dag skulle bestämma oss för att bojkotta en blogg (ja ännu hellre, en hel vecka), bara för att visa att det faktiskt är vi alla som bestämmer vem som skall ges plats, vore inte det coolt?
Fast tyvärr, ännu en gång, de som läser är många och får ju uppenbarligen ut något av det. Som spansk tv - någon måste ju uppenbarligen tycka att det är kul när alla sitter och skriker kväll efter kväll i dessa urbota fåniga störiga talkshows. Annars hade de väl inte funnits, och definitivt inte på bästa sändningstid.

4 comentarios:

Eva dijo...

Jag kan tycka att det är lite kul med spanska talkshows...fast mest för att träna på spanskan iofs.

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja tänk va, vad olika vi är alla! Fast träna spanska, hmm, de talkshows som jag tänker på lär du dig mest att vara oförskämd och förolämpa andra, vet inte om det är ngn så bra träning..eller kanske?

: )

Anónimo dijo...

Viktoria: Fyyy, så läskigt. Jag satt och läste din blogg, när jag får ett meddelande m ny kommentar på min mail, går in på min sida, för att läsa och ser att det är du som kommenterat…! Tankeläsning?

Underbart att ha dig här i min soffa för tyck och tänk!! Kram! ;-)

Viktoria Löwenthal dijo...

haha, det är vi som är morgontidiga!